Skoči na glavno vsebino
Select Page

Unesco

Življenje na šoli – UNESCO

 

Začetki UNESCO ASP mreže na Slovenskem segajo v leto 1993, ko je OŠ Cirila Kosmača Piran kot prva in edina šola v Sloveniji pridobila status UNESCO šole. Na naši šoli smo svoje UNESCO niti začeli plesti najprej kot pridružena šola članica. V šolskem letu 1995/96, so se učenci skupaj z učiteljicama Tino Husu in Vesno Slapničar prvič udeležili mednarodnega tabora v Piranu. Istega leta so učenci 4. r. podružnice na OŠ Cirila Kosmača, ko so bili v šoli v naravi, predstavili tamkajšnjim učencem projekt Krušna peč nekoč in danes. V naslednjem šolskem letu so se učenci znova udeležili tabora, tokrat sta jih spremljala učitelja Vida Šter in Robert Vinšek.

4. mednarodni izobraževalni tabor UNESCO je potekal med 21. in 28. septembrom 1997 v Piranu. Zaznamovala ga je ustanovitev UNESCO ASP mreže Slovenije. Osnovni šoli Cirila Kosmača se je tako pridružilo 8 osnovnih šol in 7 gimnazij. Ena izmed pridruženih šol je bila tudi OŠ Šmihel. Podelitev certifikatov je potekala v portoroškem Avditoriju 27. septembra 1997. S tem je naša šola postala prva UNESCO šola na območju širše Dolenjske.

 

V šolskem letu 2003/2004 so učenci podružnice izvedli raziskovalno nalogo Dediščina v rokah mladih: Mladi posvojijo spomenik. Za svojo raziskavo so izbrali razvaline gradu Ruperč vrh. Tri učenke podružnice in mentorica Vida Šter so sodelovale na mednarodnem taboru v Piranu na OŠ Cirila Kosmača od 5. do 7. 6. 2004. Predstavile so raziskovalno nalogo razvaline gradu Ruperč vrh v okviru projekta Mladi posvojimo spomenik. Raziskovalna naloga Mladi posvojijo spomenik: Razvaline gradu Ruperč vrh je bila dokončana v naslednjem šolskem letu, ko so se učiteljica Vida Šter in dve učenki ponovno udeležile mednarodnega tabora v Piranu in predstavile zaključni del raziskovalne naloge.

Razvaline gradu Ruperč vrh so še vedno naš posvojeni spomenik. V šolskem letu 2012/13 je izšla tudi publikacija o vseh posvojenih spomenikih in v njej je predstavljen tudi naš spomenik.

 

Pohvalimo se lahko tudi z organizacijo lastnega nacionalnega UNESCO projekta, ko smo za udeležence organizirali delavnice ter ogled Novega mesta in romskega naselja. V lanskem šolskem letu smo izvajali nacionali projekt z naslovom Približajmo se romski kulturi, ki ga bomo v letošnjem šolskem letu še nadgradili in ponovno v našo sredino povabili slovenske UNESCO šole. Projekt se nanaša na eno izmed UNESCO-vih prioritetnih tem Zbliževanje kultur, s projektom pa želimo doseči cilja širjenje kulture miru in nenasilja, strpnosti in sodelovanja ter ohranjanje kulturne dediščine Romov.

 

Po evalvaciji leta 2012 smo v sistemu UNESCO ASP mreže Slovenije opredeljeni kot šola z mednarodnim Unesco statuso. Za ohranitev le-tega vsako leto sodelujemo v različnih nacionalnih in mednarodnih UNESCO projektih, obeležujemo različne mednarodne in svetovne dneve (Mednarodni dan žena, Svetovni dan voda, Dan Afrike, Svetovni dan učiteljev, Mednarodni dan strpnosti, Svetovni dan boja proti AIDS-u, Dan človekovih pravic, Svetovni dan Romov,…), sodelujemo v različnih solidarnostnih in prostovoljnih aktivnostih, vsako šolsko leto posebej pa se trudimo ohraniti visoko raven sodelovanja šole s krajem in drugimi UNESCO šolami v središču. Naši učenci so se v vseh teh letih udeleževali taborov na različnih šolah, večkrat pa taborov na OŠ Cirila Kosmača Piran, OŠ Maksa Pleteršnika Pišece in OŠ XIV divizije Senovo. Vsakoletno smo udeleženci srečanja UNESCO šol, ki ga pripravlja OŠ Jožeta Moškriča Ljubljana, predvsem pa se udeležujemo projektov v organizaciji šol središča Pišece, v katerega sodimo tudi sami.

 

Vse odkar že traja šmihelska UNESCO zgodba naše delo temelji na štirih Delorsovih stebrih Učiti se, da bi vedeli, Učiti se delati, Naučiti se živeti skupaj in Učiti se biti, v svoje delo pa vpletamo tudi štiri stalne Unesco teme Mir in človekove pravice, medkulturno učenje, izobraževanje za trajnostni razvoj in vloga ZN pri reševanju svetovnih problemov.

 

Ker vojne nastajajo v glavah ljudi, naj se v teh istih glavah tudi utrjuje mir.
(iz ustave UNESCO, 1945)

(Skupno 671 obiskov, današnjih obiskov 1)
DOSTOPNOST